DinePasienter.no

Fem betalingsmetoder du kan aktivere på din klinikk

Skrevet av Emir Brdakic | Nov 29, 2021 11:00:00 PM

Hvordan betaler pasienter for dine behandlingstjenester i dag? Med Convene kan du aktivere flere betalingsløsninger for å gjøre betalingen enklere.

Hver dag utfører du som behandler tjenester til mennesker som har ulike preferanser på hvordan de ønsker og kan gjøre opp for seg. Da er det viktig at din klinikk tilbyr flere betalingsmetoder, slik at din pasient selv kan velge den betalingsløsningen som passer best. Ved å tilby pasienten din flere betalingsmetoder, kan dette også være med på å forbedre pasientopplevelsen.

Så, hvilke betalingsmåter kan pasienter velge mellom? Nedenfor har vi listet opp de mest vanlige løsningene på markedet.

Disse betalingsløsningene kan du tilby pasienten din

Kontant: Dette betalingsalternativet har de som driver en virksomhet med fysiske lokaler plikt til å legge til rette for. Det er mange som ønsker å betale kontant. Enten fordi de ikke har andre muligheter, eller fordi de ønsker kontant som et betalingsalternativ. Convenes selvbetjeningsautomat tar imot kontant betaling.

Betaling med kort: Dette betalingsalternativet fungerer som betalingsmetode både med ConvenePay og på betalingsautomat. Convenes selvbetjeningsautomat leser de mest brukte debetkortene og kredittkortene i Norge. En kan enten sette kortet inn i kortleseren eller holde NFC-chipen på kortet inntil selve kortleseren, mange kjenner dette som å «tæppe».

Kontaktløs betaling: Den vanligste måten å bruke dette alternativet på, er å holde NFC-chipen på et bankkort inntil en kortleser - også kjent som "tæpping". Pasienter som har aktivert denne teknologien i for eksempel sine smartklokker eller på mobil, kan også bruke disse til å fullføre betalingen. Convenes selvbetjeningsautomat er utstyrt med NFC-teknologi.

Mobilbetaling – ConvenePay: Mobilbetaling gir pasienter større valgfrihet når det kommer til betaling. Dette er et betalingsalternativ som kan tilgjengeliggjøres for både pasienter som har konsultasjon fysisk på klinikken, eller pasienter som benytter seg av dine tjenester via e-konsultasjon eller per telefon.

Med ConvenePay mottar pasienten en SMS med betalingsinformasjon etter at du som behandler har sendt regningskortet. ConvenePay-lenken er aktiv i 48 timer, og pasienten kan velge å betale med kort, faktura (betal senere) eller Vipps. Pasienten kan også velge å betale med ConvenePay på betalingsterminalen til Convene.

Du kan lese mer om mobilbetaling her: Slik fungerer mobilbetaling med ConvenePay

Faktura: Dette betalingsalternativet gir pasienten din mulighet til å betale senere. Faktura sendes enten elektronisk eller til folkeregistrert postadresse. Hos Convene kan pasienten velge faktura enten fra selvbetjeningsautomaten, via ConvenePay eller avtale dette på klinikker uten selvbetjeningsautomat. Convene tilbyr fakturautsendelse og følger opp ubetalte fakturaer på vegne av klinikk og behandler.

Les mer: Gjør det enklere for dine pasienter å betale forfalte fakturaer

Flere betalingsmuligheter gir deg forutsigbarhet

I vårt samfunn er det stadig flere betalingsalternativer å velge mellom. Noe som gir oss som forbrukere større fleksibilitet i hverdagen. Noen foretrekker å betale med kontanter, mens andre benytter betaling med mobil hver dag.

Tilbyr du flere betalingsformer, er det enklere å få betalt for tjenestene dine. I Convene er vi opptatt av å forenkle betalingsprosessen for deg og dine pasienter. Som en partnernøytral totalleverandør innen betaling, leverer vi ovennevnte betalingsløsninger, i tillegg til å følge opp forfalte regninger.

Les gjerne mer om våre løsninger på våre hjemmesider: www.convene.no/bedrift/losninger/