Vi avslutter 2017 med å se litt tilbake på hva året inneholdt på bloggen. Vi har gjort et lite utvalg av artikler fra 2017 som har slått godt an, og som vi mener du bør ta en titt på om du gikk glipp av dem da de ble postet.
I fjorårets mest leste artikkel stiller vi endel spørsmål rundt betaling for legetimen. Dette er spørsmål de fleste som jobber i mottak og respesjon stadig får, og som man kanskje er litt usikker på. Hvor mange av spørsmålene kan du svare på? (Før du har lest svarene.)
Det er åpenbart behov for imformasjon om frikortordningen - også hos helsepersonellet. Denne artikkelen fra april skapte stor trafikk og gir svar på noen av de vanligste spørsmålene rundt frikort hos legen.
Selvbetjente løsninger på legekontoret handler i bunn og grunn om bedre pasientservice og riktigere utnyttelse av ressursene. Denne artikkelen fra januar setter disse løsningene i riktig perspektiv.
Automatisering framstår som et kaldt og menneskefiendtlig begerep som ikke er forenlig med den viktige personlige kontakten mellom pasient og legekontor. Denne artikkelen fra mars bringer automatisering inn i sin rette sammenheng, og gir idéer og tips til å forenkle hverdagen på legekontoret. Slik at man får mer av den gode tiden med pasientene.
Selv om denne artikkelen er snart ett år gammel, er den like aktuell. Pasientsikkerheten kan ikke på noen som helst måte forringes når et legekontor outsourcer en betalingstjeneste. Her kan du lese om hvordan du sikrer at opplysninger om pasientene forblir trygge når legekontoret tar i bruk nye betalingstjenester.