Hvilke spørsmål er det du får mest på din klinikk? Vet du og pasientene dine hvordan ConvenePay brukes? Og hva skjer dersom pasienten kommer til betalingsterminalen før regningskortet er klart? Den siste tiden har vi skrevet flere spennende innlegg, så hvis du er redd for at du har gått glipp av noe, eller ønsker å lese noe på nytt får du sjansen her!
Den siste tiden har du kunnet lese artikler om alt fra årsoppgjør, regningskort, mobilbetaling og pasientopplevelse. Nedenfor har vi trukket ut et knippe på tre artikler vi mener kan komme deg og klinikken til gode.
Slik fungerer mobilbetaling med ConvenePay
Noe som tyder på at mange er interessert i å vite hva og hvordan pasienter kan betale med mobiltelefonen, er innlegget “Slik fungerer mobilbetaling med ConvenePay”. Dette er ett av våre mest populære innlegg. Her er et lite utdrag:
“Mobilbetaling blir stadig mer populært, og er den betalingsformen som har økt mest de siste årene. Det er flere årsaker til det og smittevernsituasjonen og korona-pandemien satte en naturlig fart på både mobilbetaling og digitale konsultasjoner. Mobilbetaling gir en større valgfrihet når det kommer til betaling, samtidig som man kan betale for seg der man er. Mange bruker ConvenePay fordi det er en rask, enkel og sikker løsning. Men hva kreves egentlig for å komme i gang?”
Les innlegget om ConvenePay her.
5 ofte stilte spørsmål om betaling for konsultasjon
Hvis du jobber i resepsjon eller mottakssone i en helsevirksomhet, får du trolig spørsmål fra pasientene dine om betaling. Eksempler på typiske spørsmål kan være:
I innlegget “5 ofte stilte spørsmål om betaling for konsultasjon” har vi tatt for oss de spørsmålene som du kanskje får flest av, og som du kanskje er litt usikker på selv? Sjekk ut våre Ofte stilte spørsmål på nettsidene våre.
Derfor må regningskortet være klart når pasienten skal betale
Det er ikke uvanlig at pasienten er klar til å betale for konsultasjonen før alle opplysninger og takster har kommet med på regningskortet. Dette høres kanskje ikke ut som en stor sak, men uferdige regningskort kan faktisk føre til både kundestøy og inntektstap. Her er et lite utdrag fra innlegget:
“Det er flere grunner til at regningskortet burde være klart, og gode rutiner kan være en faktor som bidra til at alle takster og ordrelinjer kommer med på regningskortet før det ferdigstilles og legges klart til betaling. I tilfeller hvor ikke regningskortet ikke blir klart i tide, anbefaler vi at pasienten får melding om dette, eventuelt med mulighet for å velge faktura. Det er en bedre løsning enn om pasienten kun får presentert deler av regningen”.
Vil du lese mer om hvorfor regningskortet bør være klart når pasienten skal betale? Da kan du trykke her.
Gi oss dine tips!
Dinepasienter-bloggen har som mål å gi deg som behandler inspirasjon og nyttig informasjon i en travel hverdag. Vi vil gjerne høre din mening om hva vi kan skrive om og oppfordrer dere alle til å send oss forslag via vårt kontaktskjema. Fyll ut kontaktskjema her og merk det med «Spørsmål-Dinepasienter» under «andre henvendelser».
Ønsker du bloggoppdateringer fra Dinepasienter.no med en gang nye innlegg publiseres? Meld deg på nyhetsvarsel her.
Av: Dine Pasienter
Convene og CrediCare har i over 30 år spesialisert seg på løsninger innenfor betaling, fakturering og innfordring i Helse-Norge. På bakgrunn av vår kompetanse og erfaring gir vi tips og råd til deg som er involvert i drift av en helsevirksomhet.