Inkasso er ofte forbundet med skam, og er for mange et tabubelagt tema. Særlig i dagens tøffe økonomiske situasjon med gjentatte rentehopp, prisøkninger, inflasjon og økte strømpriser, er realiteten at hvem som helst kan havne i en situasjon hvor det er vanskelig å betale regningene sine. Pasienter skal gjøre opp for seg, men det er samtidig viktig at ikke vi blir grunnen til at den finansielle situasjonen til en skyldner blir verre. For å få til dette har vi et dyktig kundesenter som besvarer hver samtale med forståelse og evne til å finne frem til den beste løsningen for hver enkelt person.
Det å finne gode løsninger, som er tilpasset den enkelte, er noe vi bruker mye tid på. Våre kundebehandlere er der for pasientene som trenger hjelp og mange opplever det som en befrielse når de treffer en hyggelig person på telefonen, og enkelt får den hjelpen de trenger. Dersom pasienten står i samme situasjon i fremtiden, er kanskje terskelen lavere for å ta kontakt etter en god opplevelse.
LES OGSÅ: 5 Ofte stilte spørsmål om betaling for konsultasjon
Den gode samtalen
Hver måned er vi i dialog med nesten 14.000 mennesker som stiller spørsmål rundt en faktura eller et inkassokrav. Her hjelper vi med å svare på de spørsmålene de måtte ha, og i mange tilfeller gir vi en utsettelse på en betaling, eller setter opp en nedbetalingsplan for å hjelpe dem med å få endene til å møtes.
I opplæringen til alle våre kundebehandlere bruker vi tid på å snakke om samtaleteknikk og viktigheten av å få til gode, effektive samtaler som gir en bedre løsningsgrad for våre oppdragsgivere. Vårt mål er å frigjøre tid for våre kunder, slik at de kan bruke mer tid på sine pasienter. Dette gjør våre medarbeidere hver dag med særdeles god faktura- og inkassospesifikk kompetanse - de er eksperter på kundebehandling og leverer stabilt gode resultater.
I tillegg til å svare på innkommende henvendelser per telefon og e-post, har vi et eget kveldsteam som ringer ut til de pasientene som skylder penger. Dette gjør vi for å minne dem på en eller flere utestående betalinger de kan ha glemt, og for å få til gode avtaler med de vi ikke har hørt fra.
Kommunikasjon og tilgjengelighet på flere flater
Vi ønsker at det skal være enkelt for pasientene å komme i kontakt med oss og betale det de har utestående. Derfor jobber vi kontinuerlig med å tilpasse og utvikle nye og bedre digitale selvbetjeningsløsninger for de som helst vil ordne opp selv. På våre hjemmesider finnes flere muligheter til selvbetjening, enten ved å finne svar på våre ofte stilte spørsmål, logge inn i vår portal, kontakte oss via kontaktskjema, eller med en av våre kundebehandlere.
I CrediCare benytter vi blant annet Digipost som forsendelsesmetode både på faktura og inkassostadiet. Dette er en sikker og effektiv digital kommunikasjonskanal som trygger mottaker og sikrer at vi treffer pasienten raskt med oppdatert informasjon.
I tillegg til det overnevnte har vi integrert oss med Inkassoregisteret. Dette har vi gjort for å gjøre det enklere og smidigere for dine pasienter å få en total oversikt over aktive inkassosaker - også for sakene som ikke håndteres av CrediCare.
LES OGSÅ: Hvordan sikre gode opplevelser gjennom pasientreisen
Fem gode tilbakemeldinger
Vi måler kundetilfredsheten blant alle som kontakter oss og vi er stolte over å ha en tilfredshet på 5 på en skala som går fra 1-6. I tillegg er det mange som velger å legge igjen en tilbakemelding til oss. Disse tilbakemeldingene bruker vi for å se hva pasientene er fornøyde med og hva vi kan forbedre oss på. Vi setter stor pris på alle de gode tilbakemeldingene vi får, og de er i stor grad med på å bygge stolthet rundt den viktige jobben vi gjør hver dag.
Nedenfor har vi trukket frem fem gode tilbakemeldinger vi gjerne ønsker å dele:
Vi er opptatt av å sikre inntjeningen til våre oppdragsgivere samtidig som vi skal hjelpe pasienter med å betale for seg. Det er gjennom dialog vi finner gode løsninger som gjør at pasientene kan gjøre opp. Vårt flinke kundesenter arbeider hver dag med å bistå pasienter, slik at deres hverdag blir bedre, samtidig som de sparer klinikkene for tid de kan bruke på det som er viktig - å behandle pasientene.
Vil du høre mer om våre produkter og tjenester? Da kan du ta kontakt med oss her!
Som COO brenner Marianne for å skape den beste kundeopplevelsen, som for henne betyr at våre kundebehandlere skal hjelpe dine pasienter på en best mulig måte når det kommer til henvendelser rundt betaling. Marianne har mer enn 20 års erfaring med kundeservice fra selskaper som Nets og Evry.